17 Mart 2014 Pazartesi

Baharın sesi duyulmaya başladı..

Baharın ilk göz ağrılarından arap sümbülleri..

Bu çiçeklerin nektarı ve polenleri arılar tarafından pek makbul görülmez ancak kıt koşullarda ağız sütü niteliğindedir. . Yılın üçüncü nektar ve polen kaynağını oluşturur lakin bademler ciceklendiginde pabucu dama atılan ilk bitki.




Yılın dördüncü bitkisi yildiz çiçekleri nektar ve polen kaynağı arı mart ayı icinde en çok bu iki bitkiye çalışmaya başladı.

 Bahar popülasyonu artıracak.


Arılara çıta yalatmaya başladım baharin ilk günlerinde citalarda kalan tüm besinleri emdiler.

Pabuclarina yüklemişler propolisi. Demek oluyor ki arı sezonun ilk zamanlarin da dahi propolise ilgi duyuyor.

Ari hic bir malzemeyi israf etmez. Geri dönüşüm olayını milyonlarca yildir yapıyor.
Yılın beşinci nektar ve polen kaynağı badem çiçekleri..
Nektar seviyesi ikinci derece ancak merada bol miktarda çicek olunca değer taşıyor. Hoş kokulu nektarı vardır ancak arı bu nektardan bal yapamaz çünkü kovanlarda yavru faaliyeti olduğundan gelen besin yavruya verilir yada petek örmede kullanılır. 

İlk şuruplamayı ocak dokuzda ikinci şuruplamayı mart üçte üçüncü şuruplamayı mart onbeş te yaptım. Fotoda gorunen ibrik şurup vermeyi kolaylaştırtı sizlerde edinin.

Kardeşimin arilik ziyareti. Peteklerde bal varmı diye bakıyor.


Karahindibalar uyanmakta ancak üzerinde arı görmedım sanırım doğada yeterli popülasyona ulaşamadılar. Arılar doğadaki nektar kitlesine çok dikkat ederler yani beşinci gurup nektar kaynağı olmasına rağmen yeterli miktarda olmadığı için arınin hiç ilgisini çekmiyor. Bademlerde daha az nektar var ikinci gurup olmasına rağmen tüm arılar bademde.
Oğul tuzaklarını hazırladım içlerinde kullanılmış siyah petekler var kaşif arıları etkıleyen en baş unsur bu. Kismet olursa oğul otu yağinida sürmeyi planlıyorum. Yön kuzey batı.  Oğul arısı yone fazla dikkat etmez. Yükseklik ortalama 4mt kadar. Ağaç meşe ağacı ceviz ağacına falan uzak kurmayı denemeyın oğul ceviz ağacına konmayabilir. 
 
Farklı açıdan.

Kullanılmayan bir tuvaletin uzerinede aynı usulle yerleştirdim. Yön batı.


Bununda yönü doğu.

Kiraz ağacında. Bu sene vol miktatda oğul tuzağı hazırlayacağım. Nisan ayı başlarında kaşif arı faaliyetleri başlıyor bu arıları cezbetmemiz gerekıyor. Doğada mafolacak arıları ihya edelim.

Safran çiçeklerimiz baharın gelmesiyle coştular. Tabiki arilara dalıp onlarıda unutmadık hemen 6 kg saf azot verdim. Yakında top yekün coşarlar.


 Ot yoğunluğu cok fazla bu sene otla ilgili birşey yapmayı düşünmüyorum. Geçen sene ot içinde kalan yerden daha fazla mahsül aldım. Bu bitkinin birde otu yolunmazsa kıymeti altınida geçer elmas olur heralde.


ARI ILAHİSİ
Allah birgün arıya cennetten in dedi
Arı ogün Allah diye inledi. 
Huzurundan başka nerde yaşarım Ireminden başka nerde uçarım

Allah ogün arıya gıdan baldır dedi
Onda senin için bir gizem vardır
Arı ogün Allah diye inledi
O balı ben nasıl yaparım dedi.

Allah ogün arıya sen çalış dedi.
Ari ogün Allah diye inledi.
Beni alemimde şerefli kıldın. 
Beni bu dünyada kıymetli kıldın. 

Senin için kırlarda bin çiçek yarattım
Bin çiçeğe bin renkte şerbetler koydum.
Arı ogün Allah diye inledi.
Benim secdem bugün çalışmak dedi.

Senin için insanlar cardak kurdular. 
O evlerde barın yahut dağlarda. 
Arı ogun Allah diye inledi.
Benim icin mi yarab diye sevindi.

Ogün gökten dört melek birden indiler.
Valide arıya müjde dediler.
Allah senin için bala bir sifa koydu. 
Ondan tadanlarada bin şifa dediler.

Ismail küçükakarsu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder